Máte problémy se spánkem? Víme, jak můžete usnout během několika minut

Trápí vás nespavost? Trávíte desítky minut v posteli, než usnete a probouzíte se unavení? Přinášíme osvědčené tipy, které vám pomohou s kvalitou spánku i rychlejším usínáním.

 Co způsobuje nespavost?

Existuje mnoho vnějších i vnitřních faktorů, ovlivňujících spánek. Nejčastěji je na vině stres, kvůli kterému se nám před spaním honí hlavou stovky myšlenek. Dále může insomnii způsobovat vysoká psychická zátěž, ale také nedostatek pohybu. Příčinou může být také nepravidelný spánkový a narušený cirkadiánní rytmus.

cbd a spanek cbweed

Jak vážná je vaše nespavost?

Záleží, jak dlouho s ní máte problémy. Typy insomnie se tedy odvíjí od délky trvání vaší nespavosti.

Nemůžete-li kvalitně spát několik dní až týden, jedná se o přechodnou insomnii. Ta je nejčastěji způsobena stresem. Pokud však příčinu stresu odstraníte, zlepší se opět i kvalita vašeho spánku. Zpravidla bývá tento typ spojený s nervozitou před zkouškou ve škole, náročnými pracovními povinnostmi nebo partnerskými problémy.

V případě, že nemůžete spát více než týden, ale doba nespavosti ještě nepřesáhla měsíc, jedná se o akutní insomnii. Doporučujeme zvážit návštěvu obvodního lékaře, který určí, jestli je potřebná léčba či jak dále postupovat.

Trpíte problémy se spánkem více než měsíc? Měli byste zbystřit! Může se jednat o chronickou insomnii, která jde většinou ruku v ruce s jinou nemocí. Déletrvající nespavost snižuje pracovní výkonnost, soustředěnost i mezilidské vztahy a zdraví ve vysoké míře. Může dokonce vést až k úplnému selhání organismu, určitě ji tedy nepodceňujte a neprodleně ji konzultujte s lékařem.

cbd olej na spanek cbweed

Tipy, jak rychleji usnout a kvalitněji spát

Ideální příprava na spánek začíná paradoxně hned ráno. Abyste večer ulehli do postele a usnuli během chvilky je totiž několik věcí, co byste měli a neměli dělat během celého dne. A čím se tedy řídit?

  •       Zkuste být během dne fyzicky aktivní. Pohyb zvyšuje úroveň příjemné únavy a na konci dne je znát. Sportovat byste však měli nejlépe v dopoledních hodinách, náročným fyzickým aktivitám se naopak večer zkuste obloukem vyhnout.
  •       Pokud je to možné, přes den si nedávejte šlofíka. Jestli ale padáte únavou a nejde to jinak, lehněte si maximálně na 30 minut, delší doba by vám mohla znesnadnit noční spánek.
  •       Nad osobními i pracovními problémy se pokuste zamyslet dříve než v posteli. Využijte čas pro řešení komplikací například přemýšlením ve sprše nebo při krátké pauze u šálku čaje. Věřte, že vám tyhle „worry time“ pauzy zredukují počet nepříjemných myšlenek těsně před spaním. Večer naopak využijte uklidňující činnosti, u kterých se budete cítit vyrovnaně a klidně, například jógu nebo meditaci.
  •       Pro přirozený pocit únavy ve večerních hodinách dodržujte pravidelný spánkový režim během celého týdne, tedy i o víkendu. Vaše tělo to ocení a dá vám to jasně najevo velkou dávkou energie nebo třeba i lepším trávením a spalováním. Dostatečným spánkem můžete také předcházet mnoha autoimunitním onemocněním a podpořit imunitu. Cirkadiánní rytmus má prostě něco do sebe.
  •       3-4 hodiny před ulehnutím nedoporučujeme jíst těžká jídla, pít alkohol ani kouřit. Alkohol vám sice pravděpodobně pomůže rychleji usnout, ale nemůžete pak počítat s hodnotným spánkem ani příjemným probouzením. Zkuste namísto něj vypít třeba meduňkový čaj nebo teplé mléko s medem, po kterém vám budou padat víčka.
  •       Jestliže jste dodrželi všechny výše zmíněné rady, pak už se blížíte k cílové rovince, ale ještě nepolevujte. Velmi důležitou roli hraje u kvalitního spánku prostředí, ve kterém spíte. Ložnice by měla mít ideálně kolem 18-20 stupňů a nemělo by ji ozařovat venkovní světlo ani elektronická zařízení. Nejlépe byste měli redukovat veškerou elektroniku, se kterou sdílíte noc, případně ji vypojit ze zásuvky. Vyhnout byste se měli také modrému světlu z mobilu nebo notebooku a raději si přečíst odpočinkovou knihu.
  •       Spánek mohou podpořit také kvalitní suplementy. V náročných obdobích jako jsou zkoušky nebo velká pracovní zátěž se mohou stát nepostradatelnou součástí na nočním stolku a při večerních rituálech. Řadí se mezi ně CBD kapky, melatonin nebo čaje z meduňky a kozlíku. Velmi oblíbeným a vyhledávaným produktem je Meladol.

cbd olej spani cbweed

Luxus mezi doplňky stravy na podporu spánku

Meladol, vyráběný ve spolupráci s profesionální švýcarskou laboratoří Cibdol, je prvotřídním zbožím mezi doplňky stravy, určenými k jednoduššímu usínání – obsahuje totiž full spectrum CBD v kombinaci s melatoninem. Jedná se o přírodní ingredience té nejvyšší kvality. Obě složky podporují snadnější usínání i kvalitu spánku a napomáhají tak obnově zdravého spánkového cyklu.

Díky mikročásticím liposomů, které zajišťují maximální účinnost aktivních látek, může CBD, tedy kanabidiol, působit až hluboko ve tkáních při minimálních ztrátách během průchodu trávicím traktem. CBD se tedy lépe vstřebává a jeho účinnost podporuje melatonin – „hormon spánku,“ produkovaný částí mozku, konkrétně epifýzou. Jde o hormon, který je zodpovědný za pocit únavy a díky jeho účinkům se zkracuje doba, nutná pro usnutí.

Užívání Meladolu zajistí bezstarostné usínání, redukci stresu a zklidnění těla i mysli. S meladolem bude váš spánek kvalitnější a ráno se budete cítit více odpočatí.

jak pomaha cbd pri spani cbweed